DOHA METROSU (ALTIN HAT)

Proje Detayları
Proje Detayları

300 km uzunluğundaki Doha Metrosu, Büyük Doha bölgesine hizmet edecek ve şehirdeki kent merkezleri, önemli ticari alanlar ve konut alanlarına bağlantılar sağlayacak. Kentin eteklerinde hemzemin ya da yükseltilmiş olarak yapılacak metro, Doha'nın merkez bölgesinde yeraltında olacaktır. Metro, Kırmızı, Altın, Yeşil ve Mavi olmak üzere, dört hattan oluşacak ve 100 adet istasyona sahip olacaktır. Kırmızı Hat öncelikli olarak inşa edilecek ve Yeni Doha Uluslararası Havalimanı'nı merkezi Doha'daki Batı Körfezi'ne bağlayacaktır. Katar raylı sistem ağı, yeterli deneme işletmesine izin verecek şekilde, 2022 Dünya Kupası açılışından önce tamamlanacaktır.

Altın Hat (Gold Line) ihalesi, 2022 Dünya Kupası’na hazırlık olarak yapılan yatırımlar arasında, 4.4 milyar dolar bedel ile Katar’da bu amaçla yapılan en büyük projedir. 23 Nisan 2014 tarihinde Katar’da yapılan imza töreni ile Yapı Merkezi ve STFA, Türk müteahhitlerinin şu ana kadar yurtdışında aldığı en büyük bedelli ihaleye imza atmış oldular.

İşin süresi 54 ay olup, Ağustos 2018 yılında tamamlanması planlanmaktadır. Aynı anda 6 adet Tünel Delme Makinesi ile çalışılacaktır.

Projenin ortak girişimi; Türkiye’den Yapı Merkezi ve STFA, Yunanistan'dan Aktor, Hindistan'dan Larsen Toubro, ve Katar'dan Al Jaber Mühendislik tarafından oluşturulmuştur. Doha Metrosu paketleri arasında en büyük hacme sahip olan Gold Line paketi yapım sözleşmesinde, Yapı Merkezi ve STFA, Ortak Girişim içinde %40’lık payla en büyük hisseye sahiptir.

Şehrin yoğun yerleşim bölgeleri düşünerek, Doha'nın merkezindeki metro hatları tamamen yeraltında olacak şekilde planlanmıştır.