ANKARA-KONYA YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU

Proje Detayları
Proje Detayları

Yapı Merkezi tarafından, büyük Mevlana’nın “Aşk ile gelin” çağrısından kuvvet alınarak ve 17 Temmuz 2009 tarihinde ilk ray kaynağı yapılarak başlatılan ve büyük bir özveri ile rekor sürede tamamlanan Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Projesi, 23 Ağustos 2011 tarihinde hizmete açıldı. Ankara-Konya arasını 10,5 saatten 1,5 saate indiren hızlı tren demiryolu sistemi ile şehirler arasındaki ulaşım problemlerinin kalıcı olarak çözülmesi ve konforlu, çağdaş, hızlı ve ekonomik yolculuk sağlanması planlandı.

Proje süresince sadece Türkiye’de değil yurtdışında da görülmemiş bir çalışma temposu yakalanarak her gün ortalama her şeyi ile bitmiş 1 km'lik tek hat döşenirken, zaman zaman hat döşeme hızı günde 3 km’ye çıktı. Proje bu haliyle dünyanın en kısa sürede bitirilen yüksek hızlı treni unvanını aldı. Ayrıca Ankara-Konya Yüksek Hızlı Treni, maliyet açısından da dünyanın en ekonomik maliyetle tamamlanan yüksek hızlı tren projesidir.

Yapı Merkezi tarafından 212 km'lik Polatlı–Konya YHT Demiryolu Projesinin;

  • Hat üstyapısı işleri (balast altı ve balast tabakaları, travers, ray, makas vb.)
  • Elektrifikasyon işleri (transformatör merkezleri, katener sistemi, uzaktan kumanda sistemi) tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri
  • Sinyalizasyon sistemi tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri
  • Telekomünikasyon işleri (gsm-r sistemi, transmisyon sistemi, fiber optik ve haberleşme kablo altyapısı, telefon-anons-yolcu bilgilendirme sistemleri) tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri
  • İdare personelinin eğitim hizmetleri,

tümüyle Yapı Merkezi tarafından gerçekleştirildi.


Rakamlarla Projenin Özeti:

8.000      pafta proje
3.3      milyon ton balast
240.000      ton travers
40.000      ton kablo kanalı 
60.000      ton ray
8.000      katener direği
5.000         km kablo 
21      adet teknik bina trafo istasyonu ve kumanda merkezi
4      adet trafo istasyonu ve kumanda merkezi