PROJELER

MUTLULUK İNŞA EDEREK MUTLU OLURUZ

1915 Çanakkale Köprüsü

Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan ve 2017 yılında Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifi ile kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi 88 km otoyol ve 13 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.

İki kule arasında 2.023 metrelik açıklıkla, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacak. Temeli 18 Mart 2017 tarihinde atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, 2022’de tamamlanarak açılması hedeflenmektedir.

Sadece Türkiye’de değil aynı zamanda dünya tarihinde de büyük iz bırakmış Çanakkale’nin simge yapılarından biri olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, en yüksek mühendislik ve estetik tasarım standartlarını karşılayacak özelliklere sahip olacak. Tamamlandığında 2023 metre ana açıklığı ile dünyanın en geniş açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü 333 metrelik kuleleri ile de dünyanın en yüksek asma köprüsü unvanını alacak.

16 Mart 2018 tarihinde finansman paketi imzalanan ve yüzde 70’i yabancı banka ve finans kuruluşları olmak üzere yaklaşık 2.265 milyar euro kredi sağlandı. Anadolu yakasındaki Lapseki'ninŞekerkaya ile Avrupa tarafındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevki arasına yapılacak köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin de beşinci asma köprüsü olarak faaliyet gösterecek.

1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa’nın denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise yedinci kez birleştirilmiş olacak. Feribot ile yaklaşık 30 dakikada geçilen Çanakkale Boğazı’ndaki bekleme süreleri ve yaklaşık bir saat süren seyahat süresi 4 dakikaya inmiş olacak. Projeyle birlikte, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanların, tüm ulaşım sistemleriyle entegrasyonu da gerçekleştirmiş olacak.

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün toplam uzunluğunun 2.023 m. orta açıklık, 770’er m. yan açıklıklar ayrıca 365 ve 680 m.’lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m. olması öngörülmektedir. Köprü 2 x 3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesinin 45,06 m. genişlikte ve 3,5 m. yükseklikte olması öngörülmekte olup tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları–bakım şeridi 3m.- teşkil edilecektir. Her iki kule temeli yaklaşık 40 m. derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m. ve kule en üst tepe noktası ise 333 m. olması öngörülmüştür.

Proje kapsamında;

1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 10 adet Alt Geçit Köprüsü, 33 adet Üst Geçit Köprüsü, 6 adet Köprü, 43 adet Alt Geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 6 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.

İLETİŞİM

Yapı Merkezi Genel Merkez
Burhaniye Mh. Hacı Reşit Paşa Sokak No:4 Üsküdar 34676 İstanbul Türkiye

T: +90 216 321 90 00
F: +90 216 321 90 13

E: yminfo@ym.com.tr
İK: insan.kaynaklari@ym.com.tr
© 2018 Yapı Merkezi Tüm Hakları Saklıdır.